“Fireworks”
Harizanmai GOTCH
針三昧 五打 “花火”

by GAIN
ぬばたまの夜空に咲き誇る大輪の花火で背中一面を飾った前衛至極の大作。彫り上げたのは独創性溢れる作品群で世界的に名を馳せる京都 針三昧の代表、五打氏だ。
The avant-garde back piece which depicts spectacular fireworks blooming in the black night sky. The artist is Gotch, a representative of Harizanmai tattoo studio in Kyoto, who is world-renowned for his great originality.
見る者を圧倒する迫力は、豪快な構図もさることながら、漆塗りの如き黒と肌の地色が織りなす強烈なコントラストに起因するものだろう。広範にわたるこれ程までに深い黒でありながらムラや色飛びは見受けられず、氏の優れた技量を窺うことができる。
The power that overwhelms the viewer is attributed not only to the bold composition, but also to the strong contrast between the jet-black and the base color of the skin. Despite such deep black, there is no unevenness and color fading, which shows Gotch’s excellent skill.
上下に見られる意匠は、五打氏が神社仏閣の建築装飾から着想を得た“神社トライバル”で、氏の代名詞とも呼ぶべきオリジナルだ。作品に重厚な力強さを与える一方で、あたかも祭りの日に境内から花火を眺めているかのような情緒さえ加味している。

The design on the top and bottom is Gotch’s original “Jinjya (shrine) Tribal”, inspired by the architectural decorations of shrines and temples. While giving the work a profound strength, it also adds a quaint atmosphere, as if you were watching fireworks from within the precincts of the shrine on the day of a festival.

概ねツブシの技法でソリッドに彫り上げられているが、花火の中心部にのみボカシによる奥行きが表現されており、それが夜空に広がる花火の風情を演出している。

Although the most part is tattooed solidly using the tsubushi (packing) technique, depth is expressed only in the center of the fireworks by bokashi (shading), which creates the elegance of the fireworks spreading in the night sky.

※五打氏のインタビュー記事はこちら
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※See Gotch’s interview here
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